راهکار‌هایی برای شست‌وشوی مبلمان منزل شما

دوشنبه 10 مهر 1396
13:51
آرمان

راهکار‌هایی برای شست‌وشوی مبلمان منزل شما

مبلمان منزل به دلیل بزرگی ابعاد و همچنین تمایز‌های آن، جزو اولین اثاثیه‌هایی است که در هنگام ورود به محیط خانه به چشم می‌خورند. در نتیجه بیشتر مهمانانی که وارد منزل شما می‌شوند، به احتمال زیاد اولین قضاوت‌ها را از روی مبلمان منزل‌تان خواهند داشت. حال تصور کنید که مبلمانتان بر حسب اتفاقی مانند ریختن نوشیدنی بر روی آن کثیف شده‌اند!

راهکار‌هایی برای شست‌وشوی مبلمان منزل شما

مبلمان منزل به دلیل بزرگی ابعاد و همچنین تمایز‌های آن، جزو اولین اثاثیه‌هایی است که در هنگام ورود به محیط خانه به چشم می‌خورند. در نتیجه بیشتر مهمانانی که وارد منزل شما می‌شوند، به احتمال زیاد اولین قضاوت‌ها را از روی مبلمان منزل‌تان خواهند داشت. حال تصور کنید که مبلمانتان بر حسب اتفاقی مانند ریختن نوشیدنی بر روی آن کثیف شده‌اند! در این صورت احتمالا میهمانان در اولین (و تاثیرگذارترین) قضاوتشان شما را به عنوان یک فرد شلخته و نامرتب خواهند شناخت! علاوه بر میهمانان، پاکیزگی و آراستگی تمامی دکوراسیون و مهم‌تر از همه مبلمان منزل نیز تاثیرات مستقیم و غیرمستقیم فراوانی را بر روحیه و خلق‌و‌خوی افراد آن خانه خواهد داشت.

با این مقدمه کوتاه می‌توان به اهمیت فراوان پاکیزگی مبلمان منزل پی‌برد. اما در صورتی که این بخش مهم از اثاثیه منزل ما کثیف و آلوده شده باشد، چگونه می‌توان آن را بدون آسیب دیدن و به صورت کامل تمیز کرد؟ در این مطلب قصد داریم تا نحوه تمیز کردن دو نوع بسیار متداول از روکش‌های مبلمان منزل، یعنی روکش پارچه‌ای و همچنین روکش چرمی را به شما آموزش دهیم.

تمیز کردن روکش پارچه‌ای مبلمان منزل

روکش‌های پارچه‌ای به دلیل تنوع بالای طرح و رنگ آن‌ها و مطابقت با انواع سلیقه‌ها، مورد علاقه بسیاری از خانه‌داران هستند و به عنوان یکی از اصلی‌ترین روکش‌های مبلمان منزل مورد استفاده قرار می‌گیرند. اما با این وجود، پارچه مانند یک آهنربا خاک و دوده را به سمت خود جذب می‌کند. بهترین راه برای جلوگیری از کثیف شدن این نوع از پارچه، اقدامات پیشگیرانه است. برای مثال استفاده از اسپری‌های مخصوص، پوشاندن با کاور‌های آن و یا شل کردن مقدار اندکی از پارچه این مبلمان منزل می‌تواند تا حد زیادی مانع از آلودگی آن شود. اما با این حال هیچ یک از این روش‌ها نمی‌تواند تضمینی برای پاکیزگی دائمی آن‌ها باشد. در نتیجه شما دیر یا زود نیاز به تمیز کردن آن خواهید داشت.

قبل از شروع پاکیزه‌سازی و شست‌وشوی مبلمان منزل، بهتر است نگاهی به برچسب مراقبت از آن بیاندازید و در صورت موجود بودن، دستورالعمل‌های آن را به دقت انجام دهید. اما در صورتی که مبلمان شما فاقد چنین برچسب و یا دستورالعملی باشد، بایستی تحقیقات اندکی را برای پاکیزه‌سازی پارچه‌های مختلف انجام دهید! برای مثال برای پارچه‌های ظریف بهتر است از روش پاکیزه‌‌سازی خشک کمک بگیرید. زیرا در صورتی که رطوبت به این نوع از پارچه‌ها برسد، ممکن است باعث منقبض شدن آن گردد و چین‌و‌چروک‌هایی را بر روی مبلمان منزل شما به وجود آورد.

اما در صورتی که پارچه شما کمی خشن‌تر و یاپرزدار تر است، کار آسان‌تری در پاکیزه سازی آن خواهید داشت. در این صورت کافی است تا با استفاده از مواد شوینده مبلمانی که در بیشتر فروشگاه‌ها یافت می‌شود و یا با استفاده از یک بخارشو به پاکیزه‌سازی آن بپردازید (اما تحت هر شرایطی برچسب مراقبت‌های مبلمان را در صورت موجود بودن مطالعه کنید.)

در صورتی که روش‌های شست‌و‌شوی مبتنی بر آب باعث آسیب رساندن به مبلمان منزل شما نشود، استفاده از بخارشو پیشنهاد بسیار خوبی است. در صورتی که این روش را در دستور کار خود قرار داده‌اید، تا جای ممکن از یک دستگاه بخارشوی با کیفیت استفاده کنید. برخی از مدل‌های این دستگاه‌ها قابلیت پمپاژ آب و بخار به همراه مواد شوینده را دارند. در صورت دسترسی به این مدل از بخارشو‌ها توصیه می‌شود که سالی یک‌بار (البته بسته به نوع شرایط این تعداد می‌تواند کم یا زیاد شود) به پاکسازی مبلمان منزل خود به این روش بپردازید. پس از اتمام عملیات شست‌وشو، پنجره‌های منزل را به مدت چند ساعت باز بگذارید تا روند خشک شدن آن با سرعت بیشتری پیش برود.

تمیز کردن روکش چرمی مبلمان منزل

مبلمان چرمی معمولا برای خانه‌هایی که دارای کودک خردسال و یا حیوان خانگی هستند، گزینه مناسبی محسوب می‌شوند. نگه‌داری از این نوع روکش مبلمان منزل به مراتب راحت‌تر از روکش‌های پارچه‌ای است. همانند روکش‌های پارچه‌ای، در این مورد نیز بهتر است اقدامات پیشگیرانه را به عنوان اولین قدم خود در نظر بگیرید و به طور منظم شیار‌ها و فواصل مبلمان خود را از خاک، مو، خرده مواد و هرچیز دیگری پاک کنید. برای این کار یک یا دوبار جارو کشی در هفته می‌تواند کافی باشد.

برای پاکسازی این دسته از مبلمان منزل، استفاده از یک دستمال مرطوب می‌تواند روش مناسبی باشد. در این صورت به این نکته دقت کنید که دستمال مورد استفاده شما بسیار کهنه و یا نامناسب نباشد، زیرا ممکن است باعث آسیب رساندن به روکش مبلمان شود. در این روش تنها کافی است دستمال را با فشار مناسبی بر روی روکش چرمی بکشید تا لکه پاک شود، سپس اندکی تا خشک شدن رطوبت منتظر بمانید و در صورت نیاز این عملیات را مجددا تکرار کنید.

در صورتی که قصد پاکسازی کامل و مفصل مبلمان منزل خود را دارید، بهتر است از صابون مخصوص چرم استفاده کنید. می‌توانید این صابون را به آسانی از مراکز بهداشتی مختلف تهیه کنید. استفاده از این روش همانند استفاده از دستمال مرطوب است، با این تفاوت که بهتر است این عمل را نه فقط بر روی لکه‌ای خاص، بلکه بر روی تمامی سطح مبلمان انجام دهید تا درخشندگی آن در تمامی نواحی مبل پراکنده شود. پس از شست‌و‌شو و خشک شدن مبلمان، از اسپری مخصوص چرم استفاده کنید. این کار باعث افزایش تداوم و ماندگاری رنگ چرم مبلمان منزل شما خواهد شد.

محصولاتی که برای پاک‌سازی و تمیز کردن مبلمان منزل مورد استفاده قرار می‌گیرند نسبتا محدود هستند. در نتیجه قبل از خرید هر یک از این محصولات و به خصوص اگر قصد استفاده از محصول جدیدی را دارید، بهتر است اطلاعاتی در مورد کیفیت آن‌ها کسب کنید تا از آسیب رساندن به مبلمان چرمی خود جلوگیری نمایید.


[ بازدید : 72 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به تعمیر مبل است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]